Omgevingsdienst Regio Nijmegen

Nieuwe brieven voor de ODRN

10 juli 2019
Nieuwe brieven voor de ODRN

De Nationale ombudsman heeft het laten onderzoeken: Nederlanders willen een eerlijke en begripvolle overheid. Het belangrijkste verbeterpunt: versimpeling. Simpeler procedures en begrijpelijke taal. Bij de ODRN beseffen we dit ook. Onze brieven kunnen knap lastig zijn. Vol juridische taal en moeilijke begrippen. Het is dan ook de hoogste tijd om hier iets aan te doen.

Met een groep ODRN’ers onder aanvoering van Team Communicatie, loopt er daarom nu een brievenproject. Doel van het project:

  • Alle brieven die de ODRN verstuurt hebben eenzelfde structuur.
  • Ze zijn in begrijpelijke taal (B1-niveau) geschreven.
  • En vooral toegankelijk en vriendelijk.

Klantgerichtheid is de norm. Daarmee sluit dit project aan op de visie van de ODRN: we leveren kwaliteit op maat, we zijn dichtbij en nabij de klant, we dragen dienstverlening hoog in het vaandel, zijn een goede samenwerkingspartner en benutten talent en groei.

De eerste bundel brieven is klaar. Grote veranderingen zijn de aanhef en de ondertekening. We gebruiken meer tussenkopjes, maken kortere zinnen en de tone-of-voice is vriendelijk en duidelijk.

De uitdaging volgt nu om de brieven onder te brengen in het systeem waarmee onze medewerkers de brieven genereren. Daarna volgt er nog een trainingstraject.

Al met al hopen we eind van het jaar de eerste nieuwe brieven te kunnen versturen.

 

Oproep: doe mee in ons klantenpanel

Voor het testen van onze nieuwe brieven zoeken we nog mensen. Vind je het leuk om ons hiermee te helpen? Neem dan contact op met communicatie@odrn.nl.